петак, 22. јун 2018.

O Dropshippingu ukratko


Šta je Dropshipping?


U današnje vreme na Internetu se može zaraditi na mnogo načina. Jedan od načina je i tz. Dropshipping. Engleski termin još nije (dovoljno dobro) preveden na naš jezik, tako da ćemo se zadržati na izvornom engleskom imenu.


Najkraće rečeno dropshipping je posredovanje u prodaji gde se naručena roba direktno šalje na kućne adrese kupaca. Radi se o svojevrsnom win-win sistemu, gde svi dobijaju: 
  • posrednici mogu da zarade (čak i milione), 
  • prodavci su oslobođeni troškova za reklamu, promociju, logističkih troškova, iznajmljivanja magacina i transporta svoje robe, 
  • kupci su zadovoljni zbog toga što ne moraju sami (nemaju vremena, mogućnosti ili energije) da sami traže to što im je potrebno 


Posrednik, odnosno dropshipper, proizvode prezentuje kupcima na svom on-line prodavnici, sajtu ili platformi koja pogoduje vrsti robe koju prodaje. Oni imaju svoje sajtove i ništa više, ni magacine, ni kamione ni avione. Samo svoje marketinško znanje i veliku volju za ovu vrstu rada. 

Postoji neka sličnost  dropshipping-a sa affiliate marketingom, samo je ovo mnogo bolje zato što možete sami da napravite i razvijete svoj brend i reputaciju.

Šta sve može da se prodaje preko Dropshipping-a


Dropshipping-om mogu da se prodaju razni proizvodi kao što su:
  • odeća i obuća,
  • nameštaj, 
  • posuđe
  • elektronska oprema, 
  • kompjuteri, 
  • mobilni telefoni, 
  • televizori i ostala bela tehnika,
  • kozmetika, 
  • ručni satovi, 
  • auto-delovi
  • paste za zube,  
  • turistička putovanja, bungalove, apartmane, restorane i sl.
  • rasvetna tela, itd, itd….



DropShipping

Kako ovo radi?


Odabere se neki proizvod za koji se misli da će imati prođu na tržištu i naruči se neka količina (najčešće u Kini gde je proizvodnja još uvek najeftinija). Zatim se ta roba nudi svojoj “publici”. 

Drop-Shipping
AliExpress je početak
Kako odabrati pravi proizvod? To je pitanje od “million dolara”. Krene se polako Internetom (najbolje je koristiti AliExpress - deo Alibabe grupe gde proizvođači nude svoju robu) i imati veru u svoj instikt.

Za pakovanje i slanje na adrese kupaca zadužen je proizvođač (fabrika, robna kuća, drugi trgovac). Slanje robe je možda “ahilova peta” ovog biznisa. Dropshipper direktno ne kontroliše putovanje i slanje robe, tako da su moguće greške za koje on direktno nije kriv, ali mora da preuzme odgvornost i negativno utiče na reputaciju. A u ovom poslu je reputacija veoma važna.

Naredni (a može da bude i prvi) korak je otvaranje on-line prodavnice (e-shop). Najviše prodavnica se otvaraju na platform Shopify koja nudi razne pakete, ali za početnike je dovoljno 29 dolara mesečno. Druga popularna platforma za otvaranje prodavnice je Woocommerce (radi se o Wordpress-u koji ima Woocommerce dodatak)  koji je jeftiniji, ali traži izvesno tehničko znanje god izrade i setovanja.

Drop-Shipping


Dalje ide klasika u digitalnom marketingu: potrebno je na svoj sajt dovesti što je moguće više posetilaca i zainteresovati ih za vaš proizvod. Dropshipperi taj proizvod najčešće nisu ni videli ni dodirnuli, ali moraju da budu i više nego u ubedljivi u prezenzovanju istog.



Socijalne mreže u službi Dropshippinga.


Za prezenzaciju se koriste socijalne mreže i neki drugi kanali. Postoji dosta kanala koje posrednici mogu da koriste za dovođenje saobraćaja i reklamiranje svojih proizvoda.
  •            Facebook (najkorišćenija platforma za Dropshipping),
  •       Instagram (na Instagramu je moguće koristiti uluge tz influencera tj. uticajnih ljudi koji mogu da postave linkove na svojim nalozima prema vašim proizvodima. Naravno neka nadoknada je potrebna, od stotinjak evra za manje uticajne i poznate, pa do nekoliko stotina hiljada pa i miliona za one najuticajnije)
  •       Pinterest,
  •       Google +,
  •       Tumblr
  •       YouTube,
  •       blogovi, itd. 


Dobre i loše strane dropshippinga


 Dobre strane

  • za početak nije potrebno mnogo kapitala. Pomaže i to što ne morate da platite nabavljenu robu dok ne izvršite prodaju.
  • Lako se počinje – radi se od kuće, potreban je samo laptop, ne morate da imate kancelarije, magacine, kamione i druga dostavna vozila, radnike i sl.
  • Fleksibilno vreme i lokacija – radite kada hoćete i gde hoćete, barem na početku. Kada se biznis zahukta moguće su i neprospavane noći. Ali to su već slatke muke.
  • Niste vezani za jednu vrstu proizvoda. Ako ne primer LED sijalice ne idu, možete preći na mikrokamere

Mane:


Kao i svaka stvar, ni u dropshipping nije sve ružičasto. Postoje i prepreke:

  • Mali profit – svi hoće da zarade i na tržištu postoji velika konkurencija droppshipera, tako da su profitne margine  male. Konkurenciju pojačavaju i veliki igrači, već etablirane robne kuće i trgovci koji mogu da smanje cene do veoma niskog nivoa i tako “oteraju” male igrače.
  • Problem sa pošiljakama – već smo pomenuli potencijalne probleme sa pošiljakama i kurirskim službama koje vi ne kontrolištete, alia morate da preuzmete odgovornost ukoliko pošiljke kasne ili uopšte ne stignu na pravu adresu



Drop-Shipping


Zaključak


Kako će se posetioci dovesti i animirati da kupe dotični proizvod je srž marketinških veština koje dropshipper poseduje ili ne poseduje. Generalni savet početnicima je: našminkajte svoj sajt i on-line prodavnicu, odaberite proizvodnu nišu koja se traži, dobro odredite cene (nemojte biti previše alavi, nigde nema laka zarade, pa ni ovde) i najvažnije - nađite prave kupce, kupce koji su zainteresovani ili mogu da budu zainteresovani za vaše proizvode. 
Poznavanje digitalnog marketinga i talenat za prodaju na Internetu su neophodni. Dosta ljudi je probalo ovo da radi, ali nije svako uspeo. Nemojte da vas to obeshrabri. 

2 коментара:

  1. Odličan tekst o dropshipping-u. Hvala autoru koji se baš potrudio.

    ОдговориИзбриши
  2. Nema lakih para nigde, pa ni u dropshipingu ili kako se već zove. Nešto što uspe u Americi i to uspe 1% ljudi koji su probali da se bave time ne znači automatski da je zlatna koka i da će svakom uspeti. Oni koji uspešno rade i zarade preko Interneta su iskusni marketinški stručnjaci koji imaju dobre rezultate i u klasičnoj prodaji, tako da ne budite naivni, i nađite sebi rpavi posao

    ОдговориИзбриши