Na Internetu može da se zaradi na ražne načine, jedan od tih
načina je i preko video blogova (ili da upotrebimo englesku kovanicu “vlogova”.
Ukoliko ste već čuli za njih i nameravate da uđete u svet vlogovanja sigurno se
pitate kako ćete privući gledaoce, posete, dobiti što je moguće više lajkova i
pregleda, i generalno dobiti potrebnu gustinu saobraćaja koja će da vam
garantuje neku zaradu.
Evo par saveta:
Naslovi
Kako i svuda, dobri naslovi privlače pažnju. Vi naravno imate neku svoju ideju i kreaciju za vaš video klip, ali prvo i osnovno je odabrati dobar naslov, naslov
koji će da “radi”.
Dobar naslov mora da sadrže u sebi dve osnovne stvari:
- mora da zaintriguje posetioce, zaokupi njihovu pažnju, i da ih “natera” da kliknu baš na vaš video klip.
- osim toga, dobri naslovi mora u sebi da sadrže odgovarajuću ključnu reč koja omogućuje Google-u i YouTubu da omoguće lakše nalaženje vašeg videa, kada posetioci traže relevantnu temu.
Na primer ukoliko imate firmu koja iznajmljuje vozila u Crnoj
Gori, dobar naslov za Google je
Ne žurite sa naslovima, odaberite ključne reče koje su dobre
i za tražilice i za vašu ciljanu
publiku.
Obavezno linkujte vaš vlog i socijalne mreže
Ovo vam obezbeđuje veći krug posetioca i potencijalnih
korisnika vaših usluga. Najbitnije mreže danas su naravno Facebook, Twitter,
Instagram, LinkedIn, ali ima i manjih ali uticajnih, kao što je Pintarest,
Tumblr, SnapChat, itd. Na njima vaša publika može da komentariše vaše video klipove,
vaše stavove i informacije, da ih deli, kritikuje, ili preporučuje. Sve to utiče
na viralnost i uspeh (ili neuspeh) vaših video blogova.
Povežite se ostalim video blogerima
Vi ne radite u nekakvom digitalnom vakumu, nego ste deo jedne velike, i
sve veće, zajednice koja
koristi ove nove alatke na Internetu. Na ostale blogere ne treba da gledate kao na konkurente, nego kao na ljude sa kojima delite slične interese i
koji možda mogu i da vam pomognu sa ponekim savetom.
Za početak, pretplatite se na nekog vlogera na YouTubu koji
razvija sličnu temu kao vi. Pišite im preko socijalnih mreža ili na njihovom kanalu, šaljite im dobre
i korisne komentare, pitajte ih nešto. Bez sumnje bićete primećeni, i tako
postajete deo zajednice, deo jedne grupe, jednog organizma. Što se više
integrišete možete očekivati i konkretniju pomoć od njih, ipak su oni počeli
pre vas, imaju već nekog iskustva i znanja koje mogu da podele.
Za par godina, kada vi postanete deo komune, ne zaboravljajte
odakle ste krenuli, i pomognite novima.
Uvod u vaš video
Uvod u vaš video je odlična mogućnost da postavite i potencirate vaš brend.
Tu morate biti mudri, nemojte preterivati. Dovoljno je 3 do 5 sekundi gde će da
se pojavi vaš logo ili baner sa imenom vaše firme, i to mora prirodnim putem da
se uklopi u nastavak video klipa.
Na kraju videa postavite poziv na akciju
Poziv za akciju ne sme da bude potcenjen. Kada su već
pogledali video klip do kraja, vaša publika želi sigurno da sazna nešto o vama,
o vašem brendu, ali ne očekujte od njih da će gubiti vreme i googlati satima na
Internetu da bi pronašli to što ih zanima. Zato na kraju postavite link prema
vašem sajtu, Facebook stranici, itd, i omogućite im interakciju. Ukoliko nešto
prodajete, postavite link prema vašoj on-line prodavnici. Drugim rečima, recite
vašim posetiocima šta dalje da rade, iznenadićete se postignutim efektom.
Omogućite interakciju sa posetiocima
Iako smo ovaj savet ostavili za kraj, on je izuzetno važan, možda i najvažniji. A može da bude i
vrlo zabavno. Pokažite vašim pratiocima da ih cenite i poštujete njihove
komentare, savete, lajkove. Ne ustežite se i da ih pitate nešto. Ako ništa više, pitajte ih "da li im se dopada vaš video blog", i šta bi oni promenili. Morate da znate ko
je vaša publika, koja su njihova očekivanja i interesi, i šta oni žele od vas.
Ne
zaboravite da odgovorite na njihova pitanja, lako možete u njihovim očima da
postanete bahat i nadmen. A to vodi ka smanjivanju interesa i smanjivanju
saobraćaja prema vašem blogu, i na kraju smanjivanju vaše zarade. Zapamtite da vi zavisite od njihove pažnje,
lajkova, šerovanja i komentarisanja.
I na kraju…
Budite svoji i uživajte u vašem video blogovanju. Budite iskreni
i prema sebi i prema drugima i vaša publika će to ceniti.
Odličan tekst! Hvala autoru za trud. Jedva čekam novi tekst na ovom blogu.
ОдговориИзбришиVeoma su važni komentari, tu se u potpusnosti slažem sa autorom teksta. Posebno ej važno ne preskakati negativne komentare, ne brisati ih i ignorisati, nego odgovoriti na svaki pa čak i an one maliciozne. To će na kraju da se isplati
ОдговориИзбриши