понедељак, 19. октобар 2020.

Kako povećati zaradu od bloga ili gde greše kopirajteri?

O pravom putu

Kada se pojave i procesi sagledavaju realno lakše se ukaže pravi put. Ne, ovo nije ničiji citat već jedno malo inženjersko naglašavanje očiglednog. Svi oni koji se bave pisanjem tekstova za veb ponekad treba da iskoče iz utabanog koloseka i poslušaju nešto drugačije poglede i iskustva drugih. 




Vredi i može da se uštedi. I povrh svega toga da se značajno uveća konto. 

Kako? Saznaćete ako pročitate ovaj tekst do kraja.

Kako danas shvatiti Internet?

Internet se baš proširio. Kao neka nezaustavljiva epidemija. Uvukao se  i u šporete, usisivače, bojlere i nekima bukvalno pod kožu. Možda se drugačije promišlja u nekim drugim oblastima, na primer, umetnosti. Ali Internet je jedinstven i bez obzira na svoju virtuelnost, nevidljivost, zahteva drugačiji, realniji pristup zasnovan na činjenicama. 

Šta treba znati o Internetu?

Ogroman je. Preteško za naš skromni um da shvati tu raspojasanost i obuhvatnost. Sveprisutnost koja galopira i ka nečemu što mnoge ne čini srećnima - dominantnosti

Ipak, nešto se da primetiti. A to nešto je od neobično velike važnosti za one koji se bave pisanjem sadržaja za veb.

#1 Ekspanzivnost

Internet se širi. Jako brzo i brže nego što naši mali umovi mogu da pohvataju. Ovo nije opšte mesto. Ovo je mesto za alarm i ponovno preispitivanje onih koji se bave plasiranjem sadržaja na Internet. 


#2 Količina sadržaja na Internetu rapidno raste

Ali baš rapidno. Mnogi autori sadržaja, iz više razloga, često ne uzimaju ovu činjenicu dovoljno studiozno prilikom kreiranja sadržaja. 

Gde je greška?

Baš u potcenjivanju te količine sadržaja. Odnosno konkurencije. Više sadržaja povećava konkurenciju sadržaja. 
Posledica? 
Potreban je drugačiji pristup kreiranju sadržaja. 

#3 Dinamički pristup kreiranju tekstova za veb

Uh kako to zvanično bruji. Ali je tako. Ako se bavite pisanjem tekstova odnosno sadržaja za veb, treba da savladate još neke tehnike i servise. 

Na primer Google search console. Pa onda Google trends. Pitate se šta će to vama, jer vi kao pisac tekstova dobijete temu pa onda krenete da istražujete i napišite adekvatan sadržaj za tu temu ili naslov. Greška.

Da. To je pristup koji brzo vodi u zaborav vaših tekstova. Naglasićemo opet. To je greška koju danas pravi većina onih koji se bave kopirajtingom. 

U redu. Iz ugla kopirajtera sledi pitanje. Kako onda da povećam cenu svog rada odnosno sadržaja kojih pišem za veb?

Odgovor možda leži u opštim mestima. Jer znamo "teško je razumeti svemir ako proučavate samo jednu planetu".

Jedna od ključnih reči koja pravi razliku i poskupljuje vaš autorski rad je inicijativa. Vaša inicijativa. 

Šta to konkretno znači? Savladajte Google servise kao što su Google search console, Google Trends, Ahrefs.com.

Gde je rešenje?


Vi kreirajte teme za klijente! Vi kreirate naslove tekstova u skladu sa višekriterijumskom analizom. Da. Vi preuzimate odgovornost da će teme biti aktuelne i to na duže staze. Da će se u razumnom vremenu uz primenu standardnih marketinških tehnika visoko pozicionirati u SERP-u, tj. rezultatima organske pretrage.

I da će, što je možda i ključno, davati korisne odgovore onima koji kreiraju relevantne upite. Ništa lakše ali ni teže.

Kao kruna vašeg rada lagano možete uraditi i male studije za  teme koje su visoko kotirane na Google. Ovo su dokazi da je na ovaj način izabrana tehnika i strategija dobitna za sve. Win win i za vlasnike i autore tekstova.

Na primer, mnogi vlasnici sajtova vole i insistiraju na ključnim mestima. Forsiraju se opšte fraze za tekstove čija je šansa za visoku poziciju zanemarljiva, kao što su selidbe beograd, pvc stolarija, rent a car. Pokazuje se da su mnogo profitabilnije teme sa manjim obimom pretrage, ali i značajno većom šansom za visoke pozicije u SERP-u. 

Long tail keywords ili naslovi dugog repa po nekom prenesenom zakonu velikih brojeva donose sjajne rezultate. Ovaj naslov šta savetuju agencije za selidbe? vole i mašine i posetioci. Samim tim i tekst na tu temu ima šanse za visoke pozicije u organskoj pretrazi.

A gde je tu cena rada, odnosno veća zarada od bloga?


Tu je. Baš tu. Kada vi preuzmete odgovornost za tekst poskupeli ste cenu svog rada. Bez brige.

To nije opasnost da izgubite posao. Naprotiv. Veća šansa da dobijete više posla. Jer oni kojima stvarno trebaju upotrebljivi i potencijalno visoko pozicionirani tekstovi, rado će vam dati inicijativu! 

Naravno, ono što je za vas posebno važno imaćete i veću zaradu od na taj način kreiranih tekstova i sadržaja. 

Zarada na Internetu je moguća ali morate da zasučete rukave.

Ostalo je na vama. Nema baš previše razlike u odnosu na ono kada dobijete gotovu temu. Morate pristupite analitički realizaciji iste. U ovom slučaju, vi to radite unapred i imate pomoć moćnih servisa da ne biste previše lutali i gubili vreme. Naravno, konsultacije sa vlasnicima oko prioriteta se podrazumevaju.

Čarobna formula


Nismo alhemičari, ali ako bismo pokušali da sažmemo napred napisano rekli bi važno je "bliske stvari videti daleko, kao i daleke sagledati blizu".

Ako vam je ovaj tekst makar malo ukazao na značaj drugačijeg pristupa kreiranju sadržaja na Internetu onda je on ispunio zadatak. 

Da bude drugačiji i korisniji nego milioni drugih. 





1 коментар:

  1. Blog je veoma potreban sajtu, posebno ako se radi o uslugi koja nije tako bliska potencijalnim klijentima. Samo da ukažem na primer sajta royal charter servisa, avio brokera koji organizuje privatna putovanja kod nas i u svetu. Sajt je odličan ali na njemu nema blog, blog koji bi mogao da približi ovu delatnost. Mnogi ljudi ne znaju šta se ustvari nudi kada se kaže privatni letovi. Prvo se pomisli na državnike i milijadere, ali taj servis je itekako dostupan i srednjioj klasi. Zato poruka toj firmi - postavite blog i objavljujte tekstove, na taj način ćete privući pažnju i zarada će biti veća

    ОдговориИзбриши