уторак, 21. октобар 2014.

Predstavite se na pravi način



Izgradite svoj imidž


Bilo da ste u potrazi za nekom dodatnom zaradom, tražite stalni posao ili želite da menjate postojeći, prvo mesto odakle kreće potraga je - Internet. Oglasi, sajtovi, portali, sajtovi firmi - slobodna radna mesta se oglašavaju na razne načine. Bez obzira da li tražite posao koji se radi online, u kancelariji ili na terenu, važno je da se potencijalnom poslodavcu predstavite na pravi način.





Proučite oglase iz oblasti koja vas zanima, pročitajte opise poslova i šta se od kandidata traži da bi dobio taj posao. Predlažemo da krenete od najposećenijih portala kao što su Infostud, Lako do posla, Klik do posla... Ako ste već iskusni u nekoj oblasti, dobro je da posetite i sajtove HR agencija i vidite njihove konkurse, jer nisu uvek oglašeni na portalima – Adecco, GiGroup, Hill. Takođe, danas većina ozbiljnih kompanija ostavlja mogućnost da ih kontaktirate preko kontakt forme na sajtu firme, i da na taj način vaša prijava stigne u prave ruke.


Posle nekoliko pročitanih oglasa, može se desiti da se obeshrabrite kada vidite zahteve budućih poslodavaca, ali ne odustajte.





Oni zapravo reklamiraju radno mesto koje oglašavaju, nudeći uglavnom rad u prijatnom okruženju, šansu za napredovanjem i usavršavanjem i nagrade u skladu sa postignutim rezultatima. Vaš zadatak je da im prodate svoj najbolji proizvod, ono na čemu ste radili tokom silnih godina školovanja, rada, volontiranja, učenja jezika, vožnje, računara... da im prodate -  sebe.



Kako napisati CV koji će privući pažnju


Odakle početi? Od radne biografije, naravno, ili da se držimo savremene terminologije: treba vam dobar CV. Zapravo, ne dobar, nego najbolji, ako želite da prođete prvi krug eliminacija.





Na internetu možete naći dosta saveta kako napisati CV i primera koje možete da iskoristite. Osnovno za šta on treba da posluži je da poslodavac stekne uvid u vaše radno iskustvo, obrazovanje i neka dodatna znanja i veštine koje posedujete. Ipak, neke od bitnih stvari o kojima morate da vodite računa su:



  • pišite pismeno i gramatički ispravno 
  • vodite računa o interpunkciji
  • proverite da li u tekstu ima tipfelera (grešaka u kucanju)
  • ne preterujte sa detaljima
  • potrudite se da dokument ima dobru strukturu
  • nemojte stavljati fotografiju sa svadbe, žurke ili plaže




Malo komplikovaniji, ali sve češće tražen od strane poslodavaca, je CV u evropskom formatu. Oko njega ima nešto više posla, ali vas na kraju ovog teksta očekuje i mala pomoć.



Zašto baš ja


Sledeći korak je motivaciono pismo. Svaki poslodavac će se pitati zašto da izabere baš vas. Motivaciono pismo treba da ponudi odgovor na to pitanje. Ono što vas izdvaja od ostalih kandidata može da bude znanje koje posedujete, radno iskustvo na sličnom poslu ili projektu, strani jezik koji govorite, rad u nekom specifičnom softveru, pisanje tekstova na blogu... 





Budite originalni, istaknite svoje prednosti. Osim što ste vi prava osoba za firmu, treba da ubedite poslodavca i da je ta firma prava za vas. Naravno, ne zaboravite na spremnost na rad pod pritiskom, multitasking, timski duh, proaktivnost, i ostale moderne osobine koje se uglavnom navode kao poželjne u oglasu kompanije. 



I još nekoliko saveta



  • CV obavezno treba da sadrži kontakt podatke: telefon, adresu, e-mail
  • E-mail adresa treba da bude vaša lična
  • Ukoliko imate profil na društvenim mrežama (Facebook, LinkedIn) možete staviti linkove ka njima


Pošto znamo koliko je potraga za poslom zahtevna, i da svaki savet i pomoć na tom putu dobro dođu, rešili smo da vam bar malo olakšamo. Svaki novi pratilac, koji se pridruži našem blogu do 15.11.2014. dobiće urađen CV u evropskom formatu.


Šta treba da uradite? Treba da preko Google naloga postanete pratilac našeg bloga. Zatim, u komentaru ostavite svoju mail adresu, na koju vas možemo kontaktirati kako biste nam dostavili podatke za CV. U roku od 3-5 dana dobićete dokument na mail.


Srecno!


понедељак, 20. октобар 2014.

Zarada preko interneta - šansa ili zabluda?

Zarada preko interneta - šansa ili zabluda?


Ako ste bez posla i puno vremena provodite na netu, sigurno ste videli i čuli razne priče na ovu temu.

Internet i njegova sve veća prisutnost u svakodnevnom, kako privatnom tako i poslovnom životu, otvorio je pregršt novih, veoma zanimljivih i obećavajućih tema. Pogotovo su aktuelne one u kojima se promoviše posao preko Interneta, bilo kao osnovna ili dopunska delatnost.

Jedno od veoma popularnih pitanja i opštih mesta je da "da li je zarada preko interneta realna i dostupna širem sloju ljudi?". Da ne dužimo, odgovor je veoma očekivan i popularan. Da, moguća je zarada na Internetu i to ne samo iskusnim profesionalcima sa specijalizovanim znanima.




Internet kao dominantan medijum


Internet je i san i java. Za mnoge generacije on je kao granica izmedju generacija. Kao mesto od koga se vreme i način življenja ponovo meri. Pre i posle Interneta. Tolika raširenost Interneta jednostavno otvara skoro neograničenu lepezu potencijalnih radnih mesta. 


Naravno, što je društvo u celini razvijenije i bogatije, tim su i mogućnosti zarade na najpopularnijoj svetskoj mreži veće i raznovrsnije


Ipak, i u ovoj sferi ništa ne dolazi smao od sebe. Ddominantnom Internetu treba prilagoditi mnogo čega. Od svih nivoa školstva, pa post školstva. 



Potencijalni sistemi za zaradu na Internetu


Širok je repertoar načina za zaradjivanje na netu. Navešćemo neke proverene, one koje su realne, dohvatljive, dostupne i nisu lutrijskog tipa. Takođe, one su velikim delom prisutne i u našoj sredini. 



Reklamiranje preko interneta


Mnogi pojedince i firme se reklamiraju putem raznih servisa kako bi povećali svoj značaj, profit i proširili bazu svojih klijenata i/ili korisnika usluga i kupaca proizvoda. Reklamiranje je put do kupaca, klijenatam, fanova, posetilaca, biznisa, put do zarade i o reklamiranju se mora razmišljati u svakoj fazi poslovanja.


Firme za Internet marketing i reklamiranje


Mnoge firme koriste usluge drugih specijalizovanih firmi koje ih zastupaju, odnosno koje za njih vrše reklamiranje. Ove usluge višu nisu trivijalne, pa se tako vlasnicima ne isplati da zapošljavaju nove radnike ili prekvalifikuju sopstvene kadrove za ovaj posao, jer konkurencija angažuje profesionalce a treba biti konkurentan. Mesta za eksperimentisanje je sve manje po tom pitanju.



Kupoprodaja preko Interneta proizvoda i usluga


Jedno novo, golemo polje, livada sa puno kvalitetne trave, kod nas više u povoju nego kao deo regularnog biznisa, ali i po tom pitanju sve više i sve jače grabi napred. 


Naše podneblje ne oskudeva dobrim poslovnim idejama, kreativnim ljudima, i to čak od onog što preostane kad dobar deo najkvalitetnijih ode u pečalbu da razvija već visoko razvijene zajednice


Ono u čemu oskudevamo je nedostatak podrške zdravog i ne previše skupog kapitala, odnosno prava podrška države u kojoj polupismeni i utisak je, korumpirani svet moćnika, kreira uslove za vredne, pismene i kreativne. Na žalost, mi smo jedna od nekoliko država u svetu, gde kobajagi hiljade diplomiranih pravnika ne ume, kao i sav ostali normalni svet, da obezbedi neke normalne pravne okvire, uslove, dostupne svima oko nas, čak i Bosni. Molim stanovnike Bosne da se ne naljute. 

Navešćemo aktuelan primer. Jedan od normalnih svetskih servisa za Internet plaćanje je Pay Pal, ali na žalost, ni prvi ni poslednji koji država Srbija, odnosno oni koji imaju uticaj na nju ne voli, jer je ekstremno opasna konkurencija ustoličenim monopolima. Društvo se previše ne buni zbog toga, čast pojedincima, svet baš briga za našu neposobnost po tom pitanju i tako to ide do ovog lepog 20. oktobra 2014. 



Svesni nedostatak svesti društva o potrebnim preduslovima za razvoj Internet poslovanja, i svesno nečinjenje države po tom pitanju, čini nas smešnim ostatku sveta. 

Nedeljni promet, tj. kupovina na Internetu u iznosu od par stotina hiljada eura na nedeljnom nivou, ne ugrožava previše monopoliste u Srbiji, ali zato čini život građanima skupljim nego u razvijenom svetu. 


Naravno, taj vrli strani svet se ne buni zbog toga, jer šta će im konkurencija, kad mogu da nam prodaju šta zamisle, jer mi ne umemo da sabiramo do 10 ili 11, nisam siguran.



Sopstveni sajtovi i sadržaji u cilju prodaje proizvoda i usluge


Prepušteni uglavnom sebi, pojedinci kreću u svet virtuelnosti, uče i pokušavaju sopstvenom marljivošću i radom da nadoknade nedostatke školskog sistema, koji uglavnom štancuje neke papire koji se zovu diplome, a za znanje i sposobnosti onih koji su vlasnici tih papira, pobrine se dalji život, koji ih baš ne miluje previše. Iako smo nerazvijeno Internet tržište, mnogi uspešni projekti pojedinaca i manjih firmi ukazuju na izvanredne mogućnosti po tom pitanju. Jer, svaki čovek je u biti vredan i pošten, samo mu treba dati klimu u kojoj te vrednosti mogu da dišu punim plućima. 

Kreiranje sopstvenih sadržaja je veoma popularna kategorija u cilju popularisanja sopstvenih proizvoda i usluga. Ono što je pravilo je da u suštini nema previše očekivane pravilnosti. Neki visoko kvalitetni sadržaji ne nalaze posetioce i kupce, dok sa druge strane neki tralala i blablala stiču enormnu popularnost i donose benefite kreatorima. Da se razumemo -  to nije slučajno, Internet diše u skladu sa trendovima i stanjem duha i svesti društva, i oni koji prepoznaju trendovem, aktuelne potrebe, prirodne ili nametnute, bolje prolaze. A i često je dobitna ona maksima "marketing je čudo".




Posao preko Interneta - čarobna formula


Da raščistimo. Čarobna formula ne postoji. Postoji arbajten, iliti rad i postoje, dobrim delom, prenešena pravila iz realnog života u sferu Interneta. Dakle, obrazovanje, bilo putem redovnog školstva, ili vanrednog ili virtuelnog je i ovde ulaznica. Bez znanja i umeća, kao i u životu, se mogućnost zarade svede na lutriju. Ulažite u sebe, u svoje znanje, mogućnosti za osvajanje i usvajanje znanja su baš zahvaljujući Internetu, nikad veće. Jedan svetski jezik poput engleskog, je onaj tehnički minimum, iliti prava mera stvari. Učite ga, usavršavajte svoje znanje stranih jezika, koristeće. Dakle, što više znanja, šansa za bolji, lakši i kreativniji posao raste. Za uspešan nastup i posao na Internetu, niko ne traži diplomu prestižnog fakulteta, ono što se traži je upotrebljivo znanje. Zarada preko interneta je moguća, realna, kako za pojedince tako i za firme. 



Agresivne reklame. 

Početnicima je jako teško da razluče šta su stvarne a šta ponude od kojih se neće ofajditi. Postoji lutanje, nesnalaženje, ali postoje i ovakva mesta sa savetima koji mogu da uštede vreme i novac mnogima koji nisu iskusni na Internetu. Ne verujte nerealnim obećanjima o bogaćenju preko noći, o basnoslovnim dnevnicama, ciframa od kojis polazi voda na usta, a vaše je samo da uradite to i to. Toga nema ni u realnom životu, i valjda je logično da je to uvod u prevaru u virtuelnom svetu. 

Veliki broj sajtova upravo egzistira na slabostima čoveka da odoli nerealnim obećanjima. 

Razmislite, proverite, pročitajte tuđa iskustva o pravoj visini zarade, pre nego što krenete da klikate, ispunjavate formulare, dovlačite neke fajlove za nekoga.



Realni sistemi zarade 


Tržište rada na Internetu nema značajnih razlika u odnosnu na realno tržište rada. Svako ko želi zaradu, ima dve glavne mogućnosti. 

  • Da radi kod drugoga, tj. za drugoga, 
  • ili da pokuša sopstveni biznis, samostalno ili ortački, što je u ovoj branši, često dobitna kombinacija. 
U mnogim oblastima možete pokušati honorarni rad kao Freelancer. Konkurencija žestoka, cena rada nije previše obećavajuća, ali iskustvo vas čini sve konkurentnijim i daje mogućnost da zaradite više. 
Ukoliko poznajete osnovne Internet alate poput Google, možete veoma lako da se upoznate i sa mogućnošću zarade preko affiliate marketinga (da reklamirate druge firme, proizvode i usluge na sopstvenim sajtovima). Takodje, na sopstvenom sajtu/sajtovima, odnosno blogovima, ukoliko su sajtovi dovoljno konkurentni, možete da reklamirate one koji imaju interes da to plate. Ukoliko ostvarite pritojnu posećenost i popularnost sajt ili bloga, možete dodatno zarađi i od Google oglasa (AdSense), prodajom oglasnog prostora za banere ili linkove do drugih sajtova.
Još neki popularni modaliteti posla preko Interneta su: sajtovi za kupovinu, prodaju, upload fajlova za druge proverene firme,  prodaja sopstvenih proizvod i usluga, popunjavanje nekih anketa, prevođenje, pisanje unikatnih sadržaja, linkovanje. Rečju, što više čitate, znate otvara vam se sve veći prostor da kalkulišete šta vam odgovara i gde može da ostvarite veću zaradu. Naravno, nije Pay Pal jedini servis preko koga možete da ostvarujete plaćanja i primanja novca putem Interneta. Postoje i drugi provereni servisi za plaćanje preko Interneta, čak i domaći mobilni operater pokušavaju da uberu deo kajmaka po tom pitanju. Proverena dobitna kombinacija je ulaganje u znanje, kreativnost. Smisao za poslovanje niste nasledili genetski, ali možete da ga razvijete. Dobra ideja, upornost, istrajnost i verovanje u uspeh i na virtuelnoj mreži su garancija uspeha.




Umesto zaključka


Učiti i samo učiti je bila parola na kojoj su odgajane generacije u ovoj našoj maloj zemlji. Da se neko dosetio pa toj maksimi dodaoo i primenio i ovo: učiti kako primeniti naučeno, bili bi smo mnogo cenjenije i bogatije društvo u svakom pogledu. Kao i obično, sada nam predstoji teži put.