уторак, 20. септембар 2011.

Web dizajniranje

Web dizajniranje - šansa za kreativne

Školstvo u Srbiji odavno kreira nesposobne mlade ljude da se uhvate u koštac sa životnim problemima i da nadju svoje mesto pod suncem koje odgovara njihovim željama i mogućnostima.

Uvek se kaže čast izuzecima. I ovde to važi, ali na žalost za mali broj škola, gimnazija, stručnih škola, ali za većinu je prva rečenica jako, jako tačna.


Na konkurs za web dizajnere se javljaju kandidati koji osim diplome nemaju drugo čime bi se nametnuli niti pokazali da umeju da rade kvalitetan web dizajn.

E sad, svi oni koji smatraju da imaju smisla za web dizajn, sa diplomom ili bez imaju šansu da putem Interneta nadju svoje mesto pod suncem. Pri tome ne moraju da se učlanjuju u govnjive stranke, bilo žute ili crvene ili šarene da bi dobili kakav takav posao, već samo svojim radom i kvalitetom rada imaju šansu da dobijaju poslove i da vremenom zaradjuju pristojne novce za život.

Kako pronaći posao za web dizajn na Internetu?

Ništa nema na "izvolte", pa ni na Internetu. Da bi ste plivali potrebno je da znate da plivate a da se ne udavite. Takodje, da bi ste bili u startu ravnopravni potrebno je da imate neka znanja.

  • Poznavanje engleskog jezika je veoma dobra predispozicija za usavršavanje, konkurisanje, komunikaciju i sam rad na Internetu.
  • Poznavanje rada na glavnim pretraživačima, pre svega Google se podrazumeva.
  • Poznavanje rada u grafičkim alatima, poput Photoshop-a kao i nekog programa za vektorsku grafiku (npr. Corel) se podrazumeva. 
  • Poznavanje web standarda, CSS i HTML je ogromna prednost jer na taj način imate osećaj o formi i sturkturi za web dizajn sajta. 

Činjenica je da je logično da sami znate da pronadjete sajtove na Internetu preko kojih možete da konkurišete za pojedine projekte ili delove projekata. Ali, za tu rabotu potrebno je da znate kako Google funkcioniše i kako koristiti pametne upite da bi ste u razultatima pretrage imali što tačnije rezultate, odnosno baš one sajtove koje ste tražili.
Prilikom konkurisanja i davanja ponuda za izradu projekata vezanih za web dizajn, potrebno je da budete realni i u početku i ispod toga, dakle jeftiniji. Vodite računa da dajte rokove u skladu sa konkurencijom, jer je mnogim poslodavcima rok izrade presudan pri odabiru ponudjača. Na taj način pre ćete doći do posla a za uzvrat imaćete referencu više. Kako raste broj referenci raste i vaša snaga, vaše samopouzdanje, vaš rejting a to za posledicu ima da vaši projekti ubuduće imaju veću cenu. Jednostavno, stičete bolju reputaciju, veći ugled, preporučuju vas oni koji su zadovljni vašim radom i tako to krene.

Divna posledica ovakvog pristupa je spoznaja da rad i rezultati rada čine i opredeljuju vaš poslovni status. A ne stranačka pripadnost i rodjačka povezanost. Jedan od dobrih primera gde se vidi prelazak kvantiteta u kvalitet. Evolucija i zakoni prirode na Internetu.

Naravno, ovo ne mora jedini put i način, ali je to oproban recept koji daje rezultate. Ko ima malo više sreće, ili mu se posreći, može u startu da daje ponude kao da je izmislio web dizajn, pa ako prodje prodje, ali loto dobitnika je ipak mnogo manje u odnosu na populaciju koja uplaćuje tikete.